İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünün görevleri, çalışma alanları, Afet Yönetim Sistemi, Salgın Denetim Merkezi faaliyetleri vb. yapılan faaliyetler hakkında 11.02.2021 Perşembe günü saat 10.30-12.30 saatleri arasında İlçemiz Yunus Emre Kültür Merkezinde bir eğitim toplantısı düzenlendi.
Toplantıya, Kaymakamımız Sayın Rasim BELGE, İlçemizdeki tüm kamu kurum ve kuruluşlarımızın; en üst idarecileri, yöneticileri, bağlı kurum ve birimlerin idarecileri, her kademesindeki üst idarecilerinin; okul ve kurum müdürleri, tüm köy ve mahalle muhtarlarımız, kamu kurum niteliğindeki meslek kuruluşlarımız ve genel sekreterlerinin emniyet ve jandarma birimlerimizin; müdür, amir, komutan ve rütbeli personeli, Askerlik Şubesi Başkanımız, Belediye Başkanlığımızın; İmar, Fen, Ruhsat, Zabıta, İtfaiye, Sosyal Hizmet ve ilgili diğer alt yapı birimlerinin müdür ve yetkilileri, Ortaköy Kaymakamlığı/İlçesi Tahliye, Yerleştirme ve Planlama İlçe, Köy ve Mahalle Komisyonları üyesi asıl ve yedek personelleri, SYDV Müdürü ve AYDES personeli, ilçemizdeki tüm Derneklerin başkan/ başkan yardımcıları ile derneklerin ilçemizdeki şube temsilcileri, arama ve kurtarma gönüllü ekip çalışmaları yürüten İHH ilçe temsilcimiz ve arama kurtarma ekibi üyeleri davet edildi.
Kurumlar arası koordinasyon açısından çok önemli olan bu toplantıda muhtemel afetler anında en önemli husus olan iletişim, işbirliği ve koordinasyon ile afet öncesinde alınması gereken tedbirler ve İl Risk Azaltma Planı Çalışmaları hakkında bilgilendirme yapıldı.
Türkiye Afet Müdahale Planı ve bu planın yönetim sistemi olan AYDES Sisteminin de anlatıldığı toplantıda, 2021 yılının Afet Eğitim yılı olarak ilan edilmesi nedeniyle yıl içerisinde Aksaray genelinde 150.000 vatandaşımıza eğitim verilmesinin hedeflendiği de hatırlatıldı ve katılımcıların desteği istendi.